Kreator stron www czy firma zewnętrzna – który model wybrać?

Kreator stron www czy firma zewnętrzna – który model wybrać?

Chcesz rozszerzyć swój biznes o działania w sieci? Zastanawiasz się nad założeniem firmowej strony internetowej? Masz dwie możliwości – samodzielne opracowanie strony www na podstawie ogólnodostępnych kreatorów lub współpraca z software house, która firmową stronę przygotuje specjalnie dla Ciebie. Jakie są zalety i wady obu rozwiązań? W tym artykule sprawdzisz, które rozwiązanie będzie korzystniejsze dla Twojej firmy.

Kreator stron www – jakie korzyści?

Kreator stron www to ogólnodostępne narzędzie, umożliwiające samodzielną budowę strony internetowej, bez konieczności posiadania specjalistycznej wiedzy z zakresu kodowania. To duża zaleta – nawet osoby początkujące i nieposiadające doświadczenia w tworzeniu stron internetowych mogą stworzyć profesjonalną stronę. Dzięki bogatej ofercie dostępnych wzorów można zbudować stronę www odzwierciedlającą potrzeby przedsiębiorstwa i dostosowaną do wymagań konkretnej grupy odbiorczej. Jakie są zalety i wady rozwiązania?

Jedną z podstawowych korzyści jest stosunkowo niska cena – w przypadku samodzielnej budowy strony w oparciu o dostępne szablony, ponosimy jedynie opłatę miesięczną, wynikającą z wybranego abonamentu. Zazwyczaj jest ona niższa a sam etap tworzenia strony www – bardzo intuicyjny i umożliwiający personalizację poszczególnych elementów lub niekiedy całej strony. W razie napotkanych problemów zawsze można skonsultować się ze specjalistami oferującymi pełne wsparcie techniczne.

Tak jest w przypadku firmy Esti, oferującej flagowy produkt – ESTI CRM – system crm dla biur nieruchomości. Konfiguracja strony trwa zaledwie kilka dni, przejrzysty panel administracyjny umożliwia samodzielną modyfikację poszczególnych elementów a oferty z programu EstiCRM można automatycznie ładować. Jaki pakiet wybrać dla siebie? Można wybierać spośród trzech bazowych – Pure, Modern, Future – zapewniających różne warianty i funkcje.

Choć kreator stron www to popularne rozwiązanie, nie jest jednak pozbawione wad. Jedną z nich jest niewystarczająca optymalizacja witryny pod kątem SEO – edycja kodu strony i dodawanie tagów nie są możliwe. Również czas ładowania strony nie jest odpowiednio zoptymalizowany a sama szata graficzna jest nieunikalna.

Firma zewnętrzna

W przypadku gdy swój biznes chcesz rozwijać w perspektywie długoterminowej, zależy Ci na kompleksowej i profesjonalnej stronie internetowej, którą wyróżnisz się na tle konkurencji, warto rozważyć współpracę z dostawcą zewnętrznym. Zespół programistów i grafików zajmie się kompleksowym przygotowaniem firmowej witryny, na podstawie Twoich wytycznych. Jednak – podobnie jak w przypadku kreatorów stron www – taki model niesie za sobą zarówno korzyści, jak i zagrożenia. Jakie?

Do największych zalet należy dobra optymalizacja witryny pod kątem wyszukiwarek internetowych, szybki czas ładowania strony, możliwość edycji kodu strony w dowolnym momencie, która umożliwia szybką reakcję na ewentualne problemy. Jeśli chodzi o wady, najczęściej w tym przypadku wymienia się spore koszty oraz stosunkowo długi czas oczekiwania na finalny i gotowy produkt – gotową stronę www.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.